Trzeba więc pamiętać, że szerokość bramy pojedynczej nie powinna wynosić mniej niż 2,3 m (podwójnej 4,8 m), a jej wysokość to przynajmniej 2,0 m. Ma to znaczenie przy wyborze określonego typu bramy np. w zależności od ilości wolnego miejsca pozostawionego pod stropem lub przy ścianie garażu.
W zależności od wielkości garażu ważny może być sposób montażu bram, czyli w świetle otworu (rozwieralne i uchylne) lub za nim - wewnątrz garażu (głównie segmentowe i rolowane). Bramy ocieplone są droższe od nieocieplonych, ale charakteryzują się współczynnikiem przenikania ciepła nawet na poziomie U=1,0-1,7 W/m²K.
Na pewno trzeba je stosować w domach z garażem ogrzewanym oraz budynkach energooszczędnych i pasywnych nawet wtedy, gdy nie przewidziano ogrzewania garażu. Poza tym pianka poliuretanowa (najczęściej stosowana do ocieplania drzwi) w istotny sposób wpływa na usztywnienie dużych płaszczyzn drzwi garażowych i jest szczególnie zalecana w bramach o podwójnej szerokości.
Kolejny kosztowny dylemat stanowią przeszklenia drzwi garażowych. Nie tylko wpuszczają trochę światła do ciemnego zwykle garażu, ale również pełnią funkcję dekoracyjną - i niestety stanowią tzw. najsłabsze ogniwo pod względem bezpieczeństwa.
Dodatkami za które warto zapłacić są kable przeciwoblodzeniowe montowane w progu oraz ościeżnicy i lampy z czujnikami ruchu oświetlające bramę garażową. Przydatne są także napędy elektryczne nie tylko ułatwiające obsługę, ale również zawierające mechanizmy bezpieczeństwa, czyli blokujące jej ruch w przypadku napotkania oporu.
(Fotografia tytułowa: Krispol)